יום ראשון, 28 באפריל 2013

ניקול ראידמן: השקת מאדאם דה פומפדור

Pleats Please Issey Miyake perfumeשמונה מיליון שקל, כך לפי הדיווחים, השקיעה ניקול ראידמן בהשקת הבושם הראשון שלה. אבל נדמה שהסיפור מתחיל עוד קודם, לא בתותים שהוטסו במיוחד, לא בשמפניה, לא בפיליפ קירקורוב, לא בתלבושת הטווס של ראידמן ולא בבגדים הממוחזרים של תיירי מוגלר. הסיפור מתחיל בנקודה שבה ראידמן, בוטיקאית מכיכר המדינה ובת זוגו של אוליגרך, החליטה להשיק בושם על שמה.

חובבי בישום ודאי יודעים שישראלים מעטים מאוד העזו להשיק בושם על שמם. קסטרו רק באחרונה נכנסו לתחום, ולפניהם היו לנו בודדים באמת שהעזו לחשוב על ליין בשמים משלהם. אני יכולה לחשוב רק על אייל גולן ולינגה שרירה. ג'ייד וקרליין הן אמנם יצרניות ותיקות, אבל אף אחד מהבשמים שהן מייצרות אינו מוגדר ממש כבושם יוקרתי. כך גם הבשמים של ללין.
ראידמן, אושיית ריאליטי שיכולה להרשות את זה לעצמה, בחרה לא להשיק עוד ליין של בגדים או עוד כמה שרשראות כעורות הנושאות את שמה. ראידמן החליטה לנהוג בשיטה המערבית, שבה כל אמן או סלב שמכבד את עצמו משיק מסעדה, ליין לבוש או חנות וליין בישום, וללכת ישר על הטופ: בושם. זו נקודה מעניינת, כיוון שנראה שהיא לא הגיעה בחלל ריק. שנים של חיים בחברה הגבוהה והתחככות בכל מי שיש לו מיליארדים בחשבון הבנק, הופכים את ראידמן לבעלת טעם יוצא דופן בבישום. אם למישהי ישראלית יש סיכוי להרים פרויקט שאפתני כל כך, היא האחת. אם מישהי יכולה לרומם את גאוותנו הפצועה ולתת לנו בושם ברמה בינלאומית, היא האחת.

כשמגיעים לבדוק את פסטיבל השקת הבושם של ראידמן על הרקע הזה, כל העניין צורם פי כמה. האם מישהו באמת מניח שמכירות הבושם יכסו השקעה של שמונה מיליון שקלים בהשקתו? האם מישהו מניח שאירוע ההשקה הנוצץ הוא-הוא ה-boost השיווקי שמוצר כמו בושם זקוק לו? במקום להתעסק בבושם, הוקדשו מרבית הכתבות שסיקרו את ההשקה בשני דברים: באורחים הנוצצים (ה"מעושרות", גלית גוטמן שהנחתה את הערב, אושיות פוליטיות שנהנות מתרומותיו של האוליגרך וכמה שמות נוספים מהשורה השנייה), ובעיקר במי שלא הגיע, כל אחד וסיבותיו שלו. ראידמן ספגה קיתונות של ביקורת מעיתונאים ואנשי ציבור שכל האירוע נראה להם בטעם רע, במיוחד בשעה כלכלית כזו קשה. רבים תהו לכמה משפחות ראידמן היתה יכולה לתרום מחצית מהסכום, ועדיין לערוך אירוע השקה נוצץ.

איני מרגישה צורך לחלק לראידמן עצות כיצד לבזבז את כספו של בן זוגה. היא עושה זאת היטב, אני בטוחה. אני יכולה לומר לה בביטחון שההתעסקות המוגזמת באירוע הטפל, הוולגרי והראוותני שערכה, מגיע על חשבון התעסקות במוצר שהיא כביכול מנסה לקדם, כלומר הבושם. בכל הכתבות שקראתי לא הצלחתי למצוא אפילו תמונה אחת של הבושם שלה. חבל, הבקבוק יפה (גם אם גנרי ויש כבר על המדפים בשמים אחרים בעלי בקבוק דומה או זהה). השם מעניין, מאדאם דה פומפדור (גם הבוטיק של ראידמן נושא את השם, כך שזו למעשה השקת מותג הבית של הבוטיק) היתה הפילגש שהשפיעה על מהלכיו של המלך, אולם שום כתבה בנושא לא פורסמה. הסתקרנתי לדעת אילו תווי ריח צפויים לנו מאותו בושם, אך בשום מקום לא היתה התייחסות לכך. ואיך תהיה? הרבה יותר קל וצבעוני להתייחס לקוויאר ולארבע התלבושות של המארחת. אז אני מאוכזבת, מאוד, שבמקום להקים כאן בית בישום נורמלי, עם תקציבים נורמליים, לקחה ראידמן את הבושם שלה והציגה אותו כגחמה של נערה מפונקת עם חשבון בנק נפוח.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ניקול התרשמתי ממך מא אני במצוקה נפשית מאד קשה חיי בסכנה אנא בבקשה עזרי לי במידה ואת יכולה או מעונינת חזרי אלי כאן ואתן לך מס פרלפון אנא בבקשה חיי וליי משפחתי בסכנה בגלל 50 אלף שקל עזרי וה יעזור לך בהמשך דרכך בתודה מראש

שולי

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...